Wednesday, April 25, 2007

God for a day

Πριν λίγο διάβασα το τελευταίο post της φίλτατης lote alcarin. Έθεσε μια ερώτηση που με έβαλε σε σκέψεις.

Ποια υπερδύναμη θα θέλατε να έχετε, και γιατί?

Αρχικά διάλεξα το Time-Travel.
Μοιάζει πολύ ελκυστική η ικανότητα να ξεφυλλίζεις τις σελίδες του χρόνου κατά βούληση και προς κάθε κατεύθυνση. Το να ζεις το παρελθόν, να γνωρίζεις το μέλλον και φυσικά να διορθώνεις λάθη - δικά σου ή άλλων - ακούγεται μαγικό.

Μετά το σκέφτηκα λίγο παραπάνω.
Θυμάμαι μικρός είχα εντυπωσιαστεί με την ανικανότητα του ανθρώπου να προσδιορίσει το Θείο. Συγκεκριμένα θυμάμαι φωνές θεολόγων και πνευματικών να μας διδάσκουν ότι τον Θεό μπορούμε να τον χαρακτηρίσουμε με κάποια επίθετα - ιδιότητες χρησιμοποιώντας συνδετικούς συνδέσμους.
Ο Θεός είναι Πανάγαθος και Πανεύσπλαχνος και πανταχού Παρών και Προαιώνιος και..

Προβληματίστηκα, τι είναι αυτό που δίνει σε κάτι θεϊκή ιδιότητα;

Το αδιαμφισβήτητο χαρακτηριστικό του Θεού είναι η Παντοδυναμία.
Πολύ γενικόλογος ορισμός, τουλάχιστον για τα γούστα μου. Προσπάθησα να το αναλύσω. Πάντα άκουγα ότι η γνώση είναι δύναμη. Μήπως όμως η φράση αυτή είναι κάτι παραπάνω από ένα μητρικό - πατρικό τσιτάτο που προσπαθεί να κάνει τα παιδιά να σκύβουν με μεγαλύτερη προσήλωση πάνω από τα βιβλία τους;

Καιρός για ένα αξίωμα.
Την παραδοχή ότι όλα είναι δυνατά, απλά απαιτούν πράγματα που το μυαλό μου δεν γνωρίζει ή απλά δεν μπορεί να συλλάβει.
Τελικά κάθε θεός που σέβεται τον εαυτό του οφείλει να είναι Παντογνώστης.

Μπορώ να κάνω τα πάντα, αρκεί να ξέρω πως.

Θα μπορούσα να μετατρέψω το νερό σε κρασί, να βαδίσω πάνω στη θάλασσα, να αναστήσω νεκρούς, να δημιουργήσω ζωή. Δεν ξέρω αν θα μουν καλός κι αγαθός ή κακός και τιμωρός ή ακόμα κι αδιάφορος.


Για να επιστρέψω στο θέμα, αν διάλεγα μια υπερδύναμη αυτή θα ήταν η παντογνωσία.

7 comments:

mafalda said...

ενδιαφέρουσα υπερδύναμη.. Ξέρεις, το συνδέεις με το θείο, ενώ από το post το μυαλό μου πήγε σε υπερήρωες με το βρακί πάνω από το παντελόνι (όπως λέει και ο Μπομπ Σφουγγαράκης!).
Θα το σκεφτω λίγο και θα επανέρθω!

Pythagoras said...

Αρχικά να σε καλωσορίσω στο Κολάζ και να σ ευχαριστήσω που έγινες κι εσύ ένα κομμάτι του. :)

Ένας φίλος όταν έμαθε για την επίμαχη ερώτηση και την απάντηση μου, μου είπε:
Όσο σε ξέρω πιστεύω ότι θα διάλεγες να ζεις μες στην άγνοια.

Αν και λίγο off-topic κερδίζει επάξια μια θέση στη wishing list μου.

Lote Alcarin said...

Κι εγώ κάτι με το βρακί έξω ;από το παντελόνι σκεφτόμουν. Αν και λίγο πιο ... ευγενικό :P
Πάντως γουστάρω πολύ τι έγραψες, αν και .. ποιος είσαι ρε φίλε? Είπανε στη γριά να χέσει κι αυτή ξεκολώθηκε. Μι αδύναμη σου είπαμε να πάρεις, και μας τσάκισες όλους. Άπληστε.. Ε άπληστε...

Ilias said...

Ε τι περίμενες αγαπητή lote; Ο ωροσκόπος του φταίει! Παλιοτοξότης βλέπεις, θέλει να τα ξέρει όλα, να τα μαθαίνει όλα, να διεισδύει στην βαθύτερη ουσία των πραγμάτων...

Pythagoras said...

@lote
Σ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. :P

@ilias
Μάλλον το ζώδιο φταίει και όχι ο ωροσκόπος.

Αδυνατώ να διαλέξω μια και μόνο υπερδύναμη έτσι με μια politically correct λύση τα έχω όλα.
Δεν είναι θέμα απληστίας αλλά αναποφασιστικότητα.

Lote Alcarin said...

Έτσι να το δεχτώ... Τι άπληστο ζώδιο είσαι αλήθεια?
Αν είσαι απλά αναποφάσιστος, θα έπρεπε να είσαι ζώδιο του νερού., Αν μου πεις ο΄,τιδήποτε άλλο, λες ωέμματα, και είσαι απλά άπληστος :P

Pythagoras said...

Ok άργησα να απαντήσω αλλά εκτός από αναποφάσιστος είμαι και απίστευτα ασυνεπής και αναβλητικός.
Bare with me :)

Όσο για το ζώδιο θα απαντήσω στο profile μου όταν καταφέρω να το φτιάξω.